Рождество Пресвятой Богородицы. Священник Даниил Сысоев

Во имя Отца и Сына и Святого Духа!

Поздравляю вас всех с великим праздником рождеством Пресвятой Владычицы нашей Богородицы Присно Девы Марии! В сам день рождества Богородицы мы с вами и радуемся и ликуем, потому что рождается Та, кто по плоти родила нам Сына Божия. Родилась лучшая из всех дочерей человеческих. Мы можем сказать, что рождение Богородицы это величайшее из рождений людей. Это конечно не рождение по плоти Сына Божия, сосудом Которого стала Пречистая Богоматерь, но это завершение всех деторождений которые были в древности.

Мы с вами знаем, что священное Писание Ветхого Завета и сама практика древних людей, говорила, что величайшим благословением которое может быть для человека, является рождение сына или дочери, и рождение не просто человека, а рождение праведника. Это являлось наибольшим благословением в древности.

Господь сказал: «И если вы будете слушать законы сии и хранить и исполнять их, то Господь, Бог твой, будет хранить завет и милость к тебе, как Он клялся отцам твоим, и возлюбит тебя, и благословит тебя, и размножит тебя, и благословит плод чрева твоего и плод земли твоей» (Втор. 7:13-14).

Для многих современных эмансипированных барышень, для мирских мужчин, такое кажется ненормальным. Но Бог – есть источник жизни, и Ему угодно, чтобы больше было живых. И именно восприятие деторождение как великое благословение Божие, оно связанно именно с восприятием Бога, как Бога Живого.

Одно из любимых выражений Библии, клятвы которой люди клялись тогда, звучит: «Жив Господь и жива душа твоя! не оставлю тебя» (4 Цар. 2:6).

Сегодняшний праздник – это день явления жизни, и не просто жизни, а жизни по преимуществу. Потому что в новорожденной отроковице Марии соединились вместе пророчество пророков, праведность праведников, подвиги патриархов, мужество древних мучеников Маккавейских. И вся река человеческой истории соединяется вместе, чтобы жизнь Бога смогла слепить себе нечто новое. Что такое таинство рождения? Действительно это нечто странно-непонятное. С одной стороны мы знаем, что зачатие причастно скверне. В зачатие нам передается порча, первородный грех, который входит в человека в момент зачатия, поэтому никто чистым не рождается.

Мы знаем, что даже Пречистая Богоматерь нуждалась в спасении, о чем она сама говорила: «Величит душа Моя Господа, и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем» (Лк. 1:46-47).

Даже Богоматерь не была свободна от этой порчи первородного греха. Но при этом рождение это то место, где человека касается Сам Бог. И в самом рождении заложена вся дальнейшая судьба человека, который раздирается между Божественной жизнью – жизнью человека и грехом, который растлевает эту жизнь. Грех сначала портит ее фальшивыми удовольствиями, а потом он ее просто уничтожает. В рождении Богородицы – торжествует жизнь! Не даром ее рождение сопровождалось чудом, подобным чуду рождения Авраама, родившем сына Исаака в сто лет. Также и Богородица родилась от бесплодных родителей, которые уже были в глубокой старости. Таким образом она стала чадом молитв.

Святитель Лука Войно-Ясенецкий и святитель Феофан Затворник задаются одним и тем же вопросом: «Почему у детей с рождения разные лица? И отвечают, что дух человеческий формирует себе тело по своим собственным склонностям». Мы знаем, что Бог лепет наши тела, но Он лепит через нашу душу, которая может своей злой направленностью испортить действие руки Божией. Бывает, что человек от начала помечен печатью греха, бывает, что человек от рожденья помечен печатью святости. Когда крестили новорожденную, очень слабенькую девочку трех дней от роду, будущую известную колдунью Елену Блаватскую, то шалившая рядом девочка – дочь священника подожгла ему филонь, и он сильно обгорел. Это был некий знак от Бога, что в будущем эта девочка, окажется великой злодейкой. Был великий гонитель христиан византийский император Константин Копроним (718-775 годы), который уничтожал святые иконы. Греческое слово «копроним», означает – «дерьмоименный», «навозный». Это прозвище было дано ему потому, что он опкакался во время крещения, во время погружения в воду. Этот момент говорит о том, что печать зла уже действует на ребенка, это конечно связано с тем запасом, который дали родители.

С другой стороны есть и направление к праведности, проявляющиеся в человеке еще во младенчестве. Типичным примером в этом служит Богоматерь, которая была плодом молитв Ее родителей. Рождение Богородицы, как и наше рождение, было приготовлено многими поколениями. Чтобы мы появились должно было огромное количество людей встретиться и вступит в плотские отношения. Богоматерь она особенно предузнана Богом-Отцом до творения, предназначенная для того, чтобы стать Матерью для Сына Божия. Она была подготовлена в течение семидесяти семи поколений, начиная с Адама, для того, чтобы на Ней, как в фокусе, сошлась вся праведность. Само по себе праведность, конечно же не наследуется. Если у праведника родится сын-грешник, то ни отец, ни мать в этом не виноваты, потому что здесь действует свободный выбор человека. Но существует некая заданность, например, у русских она проявляется – в том, что мы принадлежим к белой расе, и у нас есть определенные таланты свойственные ей, но нет талантов характерных для других рас. Бог наделил разными талантами разные расы.

Кроме генетической, есть заданность праведности. Это проявляется в том, что праведность родителей, выкармливает дух их ребенка, облегчает его выбор в сторону Бога. Человек, выросший в праведной семье, обладает более сильным духом, чем тот, кто родился в безбожной семье. Проблема нынешних российских поколений заключается в том, что у многих из нас родители, дедушки, бабушки, происходят не из христиан, а из безбожников, коммунистов, которые занимались богоборчеством, и это ослабляет дух человека. Хотя, мы взывая к Богу можем компенсировать этот недостаток, как его компенсировали наши предки принимая христианство, потому что сила Божия способна поднять человека. Но когда многие поколения заботятся о некой цели, то она достигается. И рождении Богородицы – это достижение той цели, к которой стремилось все человечество вообще, и еврейский народ, в частности, в течение многих веков. Действительно, Марии бы не было, если бы Авраам отказался пойти на страшную жертву (принести сына своего в жертву Богу). Марии не было, если бы не благородство Давида, мужественность и кротость Моисея, героизм Иисуса Навина, мудрость Даниила и святость древних царей Израиля.

Вся эта праведность не прошла за зря, Мария явилась реализацией, того к чему стремились многие пророки. Ее дух созданный в момент чудесного зачатия Иоакима и Анны, изначально горел в стремлении к богообщению, которое пронизало Марию с момента зачатия. И справедливость здесь в том, что Господь услышал молитвы древних, и ответил на них, рождением Пречистой Девы. Цель ради которой существует мир, сегодня является здесь, рождается человек, аккумулированной святости за все многие тысячелетия существования человечества, он захотел эту святость реализовать во всей полноте. Рождается тот человек, который захотел полностью стать богоносным, несмотря на разъедающий его грех, и печать смертности лежащую на нем. Это удивительное и чудесное событие, которое мы сегодня празднуем, и оно напоминает нам о том, что все наши действия, добрые или злые, никогда не касаются только нас с вами. Наша жизнь подобна камню брошенному в пруд, когда камень уже на дне, то круги продолжают все еще идти по воде. Также и наши поступки, как злые, так и добрые, они в разной степени, но действуют на весь мир.

Поэтому апостол Павел говорит, что «страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены» (1 Кор. 12:26).

Поэтому если один христианин согрешил, то больно становится всей Церкви, а если сделал доброе дело, то оно тоже распространяется на всю Церковь. Это происходит потому, что добрые и злые дела касаются всех и отражаются на всех. Молитва может изменить всех людей, и я знаю множество тому примеров, и каждый из вас наверное сталкивался с тем, когда молитва меняла самые немыслимые ситуации. Но не только молитва, но и доброе слово способно изменить человека. Сколько людей были спасены от самоубийства с помощью обычного доброго слова, обычной поддержки! Это то, что мы видим, а существуют более глубокие виды реальности духовных миров, к которым также человек относится по своей душе, на которые тоже влияют наши добрые и злые поступки.

Например, с сознательно сделанным злом усиливается власть сатаны, как и с сознательно сделанным добром власть сатаны уменьшается. Человек поэтому должен понимать, что от его выбора зависит все!

Сегодня, в день рождества Пресвятой Богородицы, прославляя Бога, который даровал нам великую заступницу и защитницу нашу, давайте будем молится Пречистой Богородицы, чтобы как Она стала плодом молитв и праведности всех древних поколений, так и по ее молитвам мы сами породим благословение Божие и для наших потомков, друзей, родных и близких, чтобы и мы с вами стали источником благословения, хотя бы нашего рода, я уже не говорю про все народы земли, каким стала Пречистая Богоматерь. В которой мы все получили благословение и в которой исполнилось древнее пророчество Бога, сказавшего (Быт. 3:15).

Да поможет нам Бог по молитвам Пречистой Богородицы Приснодевы!

ТРОПАРЬ (глас 4)
Рождество Твое Богородице Дево, радость возвести всей вселенней: из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, и разрушив клятву, даде благословение, и упразднив смерть, дарова нам живот вечный.

КОНДАК (глас 4)
Иоаким и Анна поношения безчадства, и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая, во святем рождестве Твоем. То празднуют и людие Твои, вины прегрешений избавльшеся, внегда звати Ти: неплоды раждает Богородицу и питательницу жизни нашея.

 

Эта проповедь отца Даниила Сысоева, приведена из книги «Уроки святости»

Акафист Рождеству Пресвятой Богородицы

Кондак 1
Избранней от всех родов Божией Матери, небеси и земли Царице, освятившей род человеческий пришествием к нам во всечестнем рождестве Твоем, благоговейная пения приносим Ти раби Твои, Богородице. Ты же, яко пришедшая на утешение и спасение наше, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Икос 1
Архангел Гавриил послан бысть к праведней Анне, егда та в скорби неплодства своего возопи ко Господу из глубины сердечныя, узревше в саде своем гнездо птичие, птенцы малыя имущее, и благовести ей радость велию, глаголюще: Услышана молитва твоя, слезы же твои пред Богом внидоша, и се родиши Дщерь преблагословенную, о Нейже возблагословятся вся колена земная, наречется же имя Ей — Мария. Сему радостному обетованию чудящеся, возопием Преблагословенней:
Радуйся, от благороднейшаго царскаго корене Иоакимом произращенная; радуйся, от священнейшаго архиерейскаго рода Анною рожденная.
Радуйся, прародителей наших от тли смертныя свободившая; радуйся, родителей Твоих поношение безчадства разрешившая.
Радуйся, Святыя Врата на Восток зрящая, неплодная врата рождеством своим отверзшая; радуйся, девственная Дверь заключенная, входа Святителя Великаго ожидающая.
Радуйся, слез матери Твоея пременение на радость; радуйся, тоя поношения в людех отъятие.
Радуйся, великое рождшим Тя утешение; радуйся, всему миру наслаждение.
Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 2
Видящи праведная Анна великаго архангела явление и слышавши глаголы его, поклонися Богу и рече: Жив Господь Бог, яко аще рожду Отроча, дам Е в службу Ему, да будет служа и хваля имя Его Святое день и нощь во вся лета живота Своего. Исполнися же радости неизглаголанныя, тече во Иерусалим со тщанием, да тамо в церкви воспоет Богу благодарственно: Аллилуиа.

Икос 2
Разум чист имеяй пред Богом праведный Иоаким, обаче от людей отвержен бысть во храме безчадия ради, и в скорби сей иде в пустыню, и тамо молящеся со слезами, рече: Не вложу во уста моя пищи, ни в дом мой возвращуся, но слезы моя пищею ми да будут и пустыня — домом, дондеже посетит мя Господь Бог Израилев. И се Ангел Господень явися ему и благовести, яко родится ему Дщерь, о Еяже рождестве радость будет всему миру. Сею радостию исполнився, иде в Иерусалим, и тамо купно с Анною прослави Бога, глаголюще Обетованней:
Радуйся, от лет древних всеми чаемая; радуйся, от всех пророк яве предреченная.
Радуйся, от сложения мира Богом предъизбранная; радуйся, от падения прародителей грешным обетованная.
Радуйся, Совете неизреченный Предвечнаго попечения; радуйся, Образе благонаписанный Божественнаго Предведения.
Радуйся, Свитче одушевленный, в немже перстом Божиим написася Слово; радуйся, Источниче присноживотный, из Негоже изобильно источися благовестие Христово.
Радуйся, Боготканная Порфиро, в Нюже облечеся Предвечное Слово; радуйся, благоуханное Миро, в Негоже, вселися благодать Духа Пресвятаго.
Радуйся, паче злата всякаго блистающая, Нерукотворенная Палато Премудрости Божия; радуйся, утра всякаго солнечнаго светлейшая, Жилище Христово.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 3
Сила Вышняго осени тогда к зачатию заматеревшую во днех своих праведную Анну, и неплодная тоя ложесна, яко ниву показа благоплодную, да прозябнет от нея на радость всему миру, в скорби погибающему, Село Сладкое, Преблагословенная Дева Мария, всем хотящим жати спасение, и воспевати из глубины душевныя: Аллилуиа.

Икос 3
Имуще, Пречистая, родители Твоя житие непорочное, зачаша Тя в старости добрей, не плотским сластем прилежаще, но в целомудрии и воздержании подвизающеся, да явится в рождестве Твоем не естества произволение, но благодати Божия сила, естества чин побеждающая, и да познают вси, яко молитва, вкупе и воздыхание неплодства прозябе Тя, плод Живоносен миру. Сего ради, почитающе непорочное зачатие Твое, поем Тебе сицевая:
Радуйся, неплодныя матере увеселение; радуйся, безчадных родителей утешение.
Радуйся, от суха корене Иессеева прозябшая; радуйся, и Цвет от него Христа произрастившая.
Радуйся, естества уставы еще в зачатии Твоем побеждати начавшая; радуйся, сим Своего девства в рождестве сохранение предвозвестившая.
Радуйся, яко оттоле возвеяше ветри спасения провозвестницы; радуйся, яко отонудуже плод рождати Благодать начинает.
Радуйся, яко Тобою естества нашего неплодство побеждается; радуйся, яко Тобою праматерняя клятва разрешается.
Радуйся, всемирная радости провозвещение; радуйся, Начало нашего спасения.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 4
Бурею печалей и скорбей многих одержими быша праведныя родители Твоя, Пречистая, яко до старости безплодни быша, мняше, яко недостойни имети наследие во Царствии Божием. Сострадаше же с ними от века о неплодстве естества нашего вся тварь, суете повинувшеся: стенет убо Адам, яко проклята бысть земля его ради; рыдает же и Ева, яко умножишася печали и болезни ея; совоздыхает же с ними и весь род человечь, тлению приобщившися. Егда же, о Богомати, рождеством Твоим разрешися древнее неплодство и тление потребися, вся тварь благодарственне о Тебе возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 4
Услыша Господь Бог праведных Иоакима и Анны воздыхания и дарова им по обетованию архангелову Дщерь Пречистую и Преблагословенную, Деву Марию, спасения нашего Начало и Ходатаицу, о Еяже рождестве небо и земля возрадовастася, ангели и архангели возвеселишася, люди еже, прославивше Бога, воспеша сице:
Радуйся, Марие, великое всея твари чудо; радуйся, Дщи Давидова, Господня же Мати.
Радуйся, Единая в женах благословенная; радуйся, от ангел на небесех препрославленная.
Радуйся, Заре незаходимая, свет мирови возсиявшая; радуйся, Лампадо неугасимая, нощь скорбей просветившая.
Радуйся, яко видение зрака Твоего ангелом пресладостно; радуйся, яко явление Твое миру человеком прерадостно.
Радуйся, новый Раю, на земли насажденный; радуйся, светлый Чертоже, Небесному Царю преукрашенный.
Радуйся, Палато Духа Пресвятаго; радуйся, Скиния Бога с человеки.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 5
Боготечную звезду, от Назарета возсиявшую и весь мир просветившую, зрим Тя, Пресвятая Дево: мал бо бе град, егоже освятила еси рождеством Твоим, и презираем бе у людей, чесо ради вси глаголаху: от Назарета может ли что добро быти? Обаче немощная и уничиженная избра Бог, да крепкая посрамят, и яви от Назарета Тя всему миру Цвет Неувядаемый, девством присноцветущий, всех святых Святейшую Деву, греха во всем житии Своем ни единаго же познавшую, да вси о Тебе благодарственно воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 5
Видевше родители Твоя чудное рождество Твое, Пречистая, принесоша Богу дары великия, и благословенны быша от священник и от всех людей, яко восприявшия благословение Божие, и сотвориша учреждение велие в дому своем, веселяшеся духом и прославляюще Бога. Поминающе же обетование ангельское, почитаху Тя, яко Госпожу Свою, и поклонившеся, воспеша Тебе сице:
Радуйся, прежде всех век пронареченная Духа Святаго Невесто; радуйся, в последняя времена явльшаяся Сына Божия Матерь — Дево.
Радуйся, Богу Отцу Дщерь от всех родов избранная; радуйся, Живоначальныя Троицы зарями дивно осиянная.
Радуйся, вся Небесныя силы без рассуждения превосходящая; радуйся, вся демонския рати без посрамления отгоняющая.
Радуйся, всему роду человеческому всемощная Заступнице; радуйся, всем кающимся грешником всемилостивая Ходатаице.
Радуйся, честных жен Похвало; радуйся, чистых дев Славо.
Радуйся, от малаго Назарета добро всему миру принесшая; радуйся, даже до последних земли любовию Своею всех покрывшая.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 6
Проповедницей Твоего пришествия в мир, Богородице, бысть праведная Елисавета. Понеже, егда увиде Тя, в дом ея грядущую, изыде на сретение Твое и возопи гласом велиим: Благословенна Ты в женах и благословен Плод чрева Твоего. И откуда мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне? Сице и мы, преславное рождество Твое, яко первое земли нашея посещение Твое, празднующе, сретаем Тя приветствием сим: откуда нам сие, да прииде Мати Господа нашего к нам. Благословенна Ты в женах, и благословен Плод Чрева Твоего, Ему же вси благодарственно да воспоем: Аллилуиа.

Икос 6
Возсия радость рождества Твоего, Пречистая, не точию праведным родителем Твоим, но и всем ближним и далече сущим, и даже до конец вселенныя, яко Бог на разумных Престолех почиваяй, Престол Свят Себе предуготова уже на земли и Заря новая явися, предвозвещающе Солнца Правды Христа пришествие скорое. Сего ради воспоем Ти, Чистая, сице:
Радуйся, Заре Светлейшая, Великаго Солнца Христа Провозвестнице; радуйся, Луче незаходимая, Невечерняго Света Родительнице.
Радуйся, огнем Твоих молитв человеки от страстей очищающая; радуйся, росою Твоея благодати пламень геенны немощным охлаждающая.
Радуйся, облаче Света Божественнаго, всякое помрачение разоряющее; радуйся, благоуханное Кадило, молитвы верных к Сыну Твоему возносящее.
Радуйся, Небесный Кивоте, от превышних к земным пренесенный; радуйся, огнеобразный Престоле, Небесному Царю на земли уготованный.
Радуйся, Скинию Давидову падшую возставившая; радуйся, превышний Иерусалим небесный на земли явившая.
Радуйся, пречестную багряницу от кровей Твоих Агнцу Божию приуготовившая; радуйся, Боготканную порфиру Слову Божию от плоти Твоея исткавшая.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Твоим возвеселившая.

Кондак 7
Хотяй долготерпеливый Господь явити бездну человеколюбия Своего к падшему древле в раи роду человеческому, даде тамо прародителем нашим обетование, яко семя жены сотрет главу змия, в последняя же времена исполни на Тебе, Пречистая, первообетование Свое, избрав Тя Едину от всех родов в Матерь Себе, да рождеством Твоим сотреши главу древняго змия, чесо ради благодарственно воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 7
Новая страшная и чудная таинства Твоя, Богородице, и новый явися еси источник жизни вместо Евы чувственныя: та бо, повинувшися змию, начало положи отвращения Божия к человеком и печаль роди женам. Твой же Сын, о Дево, Иже Евину утробу осуди родити плоды в болезнех, в Твое чрево вселися, безболезненно, ключи девства невредивый в рождестве твоем. Сего ради Тобою радуется падшее женское естество, вместо древния клятвы свободу Христову получивше: Тебе последуя, жены яве враги побеждати начинают, девства держашеся и вопиюще Тебе таковая:
Радуйся, Божественною славою преукрашенная; радуйся, чистотою девства превознесенная.
Радуйся, падшее человеческое естество обожившая; радуйся, жен от древния печали свободившая.
Радуйся, красотою девства Твоего Гавриила удивившая; радуйся, пресветлою чистотою Твоею ангельския соборы неизмеримо превосшедшая.
Радуйся, Двере непроходимая, Эдем заключенный отверзшая; радуйся, Книго запечатленная, недоведомыя тайны Божия вместившая.
Радуйся, Благоуханный Крине девства; радуйся, Неувядаемый Цвете чистоты.
Радуйся, небесное девство на земли насадившая; радуйся, двери райския падшим отверзшая.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 8
Странное рождество Твое от неплодове видяще сласти не причастное, но от целомудрия и воздержания просиявшее, устранимся суетнаго мира, и всякаго нецеломудрия душевнаго и телеснаго, ум и сердца на небеса преложше. На сие бо пришла еси в мир Мати целомудрия, да нижняя возведеши к горней высоте, и да научиши всех чистыми усты и нескверным сердцем воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 8
Вся добра еси, ближняя Моя, и порока несть в Тебе. Возстани, прииди, Голубице Моя, яви Ми зрак Твой и услышан сотвори Ми глас Твой, яко глас Твой сладок и образ Твой красен. Едина еси матери Твоея, избранна еси родившей Тя, тако глаголаше Сын Твой и Господь, Пречистая, сретающе, еже от неплодове рождество Твое и пришествие Твое в мир. Сему Божественному гласу внемлюще, дерзаем воспевати Тебе таковая:
Радуйся, Царице, одесную Царя Христа представшая; радуйся, Владычице, в ризы позлащенны девства одеяная и преукрашеная.
Радуйся, Еяже доброты возжела Царь Небесный; радуйся, Имже ближнею и доброю в женах наречена была еси.
Радуйся, Восходящая от пустыни, яко облако дыма, смирну и ливан кадящее; радуйся, Миро излиянное, благоухание от Небеснаго Мироварца износящее.
Радуйся, Вертограде заключенный, в негоже никтоже возможет взыти; радуйся, Кладезю запечатленный, от егоже глубины никтоже возможет испити.
Радуйся, блистающаяся, яко утро во тьме сидящим; радуйся, восходящая, яко луна, избранная, яко солнце.
Радуйся, Источниче воды животныя, приснотекущия от Престола Божия; радуйся, Древо жизни, присноцветущее посреде рая.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 9
Всякое естество Ангельское радостию возрадовася, прославляюще Бога, егда по рождестве Твоем, Пречистая, святитель великий со иереи и люди избранны прииде в дом родителей Твоих, молитвы благодарственныя возсылающе. Егда же благослови Тя, воздвиже глас свой, глаголюще: Боже отец наших, благослови младенца сего и даруй Ей имя, да будет прославлено во все роды. И нарече Тебе имя Мария, великое и благодатное, людем пресладостное, демоном же страха исполненно, и возопи с веселием: Аллилуиа.

Икос 9
Вития многовещанныя, яко рыбы безгласныя, недоумевают, како воспети Твою равноангельскую от младенческих пелен чистоту, Пречистая, юже дарова Ти Господь, да представит Тя, Матерь Свою, не имущу скверны или порока, или нечто от таковых, но да будеши свята и непорочна. Сего ради мати Твоя со тщанием соблюдаше Тя в непорочней чистоте, да никакоже Одушевленному Кивоту Божию коснется рука скверных: та бо освяти ложе Твое, и себе саму отчуждаше от всякия скверны, и призва чистыя девы хранити покой Твой. И егда сосцы питаше Тя, молитву деяше, да с млеком матерним наипаче напитаешися Божиим Словом. Таковей непорочней чистоте Твоей чудящеся, вопием Ти сице:
Радуйся, от младенчества Твоего ни единаго греха познавшая; радуйся, от рождества Твоего всех святых Святейшая.
Радуйся, молитвою паче млека одоенная; радуйся, Словом Божиим паче хлеба насыщенная.
Радуйся, небесное произрастание, на земли насажденное; радуйся, райское прозябение, от родителей Твоих воспитанная.
Радуйся, чистая Голубице, Еяже чистоты не бе достоин весь мир; радуйся, нескверная Агнице, Еяже непорочность яви Ю достойну Матерь Христу.
Радуйся, манием Вседержителя от неплодове плод возсиявшая; радуйся, достойное Твоея чистоты рождество восприявшая.
Радуйся, яко от восток солнца до запад хвально имя Твое; радуйся, яко от всех родов благословенна Ты в женах.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 10
Спасти хотяй мир от прелести вражия, Человеколюбец Господь избра Тя от земнаго рода, от малаго града и от неплодныя утробы в Матерь Себе, от века предопределенную, пророки же древле проповеданную, Ходатаицей быти нашего спасения, да будеши печальным и в бедах сущим скорое утешение и мирскаго неплодства разрешение, всем же во мраце греха блуждающим да явиши Солнце правды Христа, поющим Ему: Аллилуиа.

Икос 10
Стена еси и прибежище всем человеком, Богородице Дево, Твое рождество празднующим: Ты бо от чертога малаго Град Божий сущая, еже быти начинаеши, и от утробы нерождающия исход совершаеши, да уготоваеши вход Святителю Великому: Един бо Бог Тобою проиде странною стезею, неопальну Тя сохраньше. Сего ради со дерзновением зовем Ти, Единей чистей и благословенней, таковая:
Радуйся, на небесех преблагословенная; радуйся, на земли препрославленная.
Радуйся, ангелов Радосте и Увеселение; радуйся, земнородным Отрадо и Утешение.
Радуйся, Горлице богогласная и незлобивая; радуйся, Юнице кроткая и тихая.
Радуйся, Духа Всесвятаго Храме Святейший; радуйся, небеснаго уневещения Чертеже Чистейший.
Радуйся, росо Аермонская, на горы Синайския сошедшая; радуйся, алавастре Мира многоценнаго, землю облагоухавшая.
Радуйся, Граде Божий, от чертога малаго прозябение; радуйся, Назарета града от суха корене произрастание.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 11
Пение благодарственное воспевает духом божественный Иоаким чудный и божественная Анна, яко видяще на земли Матерь Создателя, Юже родиша, дщерь Марию, с ними же и мы, Владычице, равночисленнии паче песка морскаго песни приносим Ти, восхваляюще преславное от неплодных ложесн рождество Твое, благодарственно воспевающе Богу: Аллилуиа.

Икос 11
Светоприимную свещу, в нощи Ветхаго Закона рождеством Твоим преславно возженную, видим Тя, Пресвятая Дево: всем бо, во тьме греха и сени смертней седящим, возсияла еси свет, радость, благодать и разрешение древния клятвы, Евы ради бывшия: из Тебе бо возсия Солнце Правды, Христос Бог наш, просвещаяй сущия во тьме, вопиющия в похвалу Тебе таковая:
Радуйся, Заре дне невечерняго, врата Царствия Христова отверзшая; радуйся, Деннице Светлейшая, спасение нам возвестившая.
Радуйся, Звездо Незаходимая, Великое Солнце в мир сей вводящая; радуйся, Свеще Светозарная, древнюю тьму греховную разгоняющая.
Радуйся, Источниче Живоносный, жизнь всем подающий; радуйся, Светильниче, прежде Солнца свет нам источивший.
Радуйся, еще сущей тьме зарями благодати нас просветившая; радуйся, Мати Света Умнаго, благодатию всю вселенную озарившая.
Радуйся, Невесто Чертога светосияннаго, сиянием ризы Своея всю поднебесную облиставшая; радуйся, жено, облеченная в Солнце, в мир на спасение погибающим явльшаяся.
Радуйся, под ногама Своима луну имущая; радуйся, от двоюнадесяте звезд увенчанная.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 12
Благодати тезоименитая Божественная Анна веселится и хвалящися вопиет: Неплоды сущи, родих Божию Матерь, Еяже ради осуждение Евино разрешися и яже в печалех болезнь. И тако радующися, даде обетование, да приведет Дщерь свою рождшуюся Богови и да будет Ему в дар совершен от всех родов земных, человеком же — в вечное утешение и радование, во еже пети им выну: Аллилуиа.

Икос 12
Поем Твое Пречистое рождество, чтим и несказанное зачатие, прославляем неизглаголанное от неплодове рождение Твое, поклоняемся самым пеленам Твоим, Невесто Богозванная и Дево; славословят же с нами вкупе Твое в мир пришествие ангелов и архангелов чини и душ святых Собори: общая бо радость возсия на небеси и на земли от праведных Иоакима и Анны рождеством Твоим, Богородице, егоже прославляюще, вопием Ти таковая:
Радуйся, Всенепорочная, по Святей Троице общая всех ангел и человек Владычице; радуйся, Всеблагословенная, по Утешителе общая всех на небеси и на земли Утешительнице.
Радуйся, Красото в деснице Господней, украшающая блажащих Тя всех небесных; радуйся, Утешение Вседержителево, возвеселяющая призывающих Тя всех земных.
Радуйся, Небо небес, вся ангельския силы без сравнения превосходящая; радуйся, Чудо чудес, всех человеков персть в Тело Божие созидающая.
Радуйся, Царица цариц, всей вселенней предел соделовавшая греховному растлению; радуйся, Святая Святых всей Церкви Христовой, начало положившая нашему спасению.
Радуйся, Боголепная Девице, всех времен и веков Божие благословение; радуйся, Богоизбранная Отроковице, всех язык и родов благодатное примирение.
Радуйся, Столпе девства, всем, девства желающим, доброту девства яве низпосылающая; радуйся, Двере спасения, всем, спасения чающим, руку помощи вскоре подающая.
Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая.

Кондак 13
О, Всепетая Мати, от неплодове рождшаяся на спасение миру, нынешняя наша о всечестнем рождестве Твоем приемши приношения, не остави нас во время живота нашего, от всякия напасти и плена вражия избави нас, и от неплодства душевнаго разреши всех, о Тебе вопиющих: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Архангел Гавриил …» и 1-й кондак «Избранней от всех родов …».

Молитва
О, Пресвятая и Богоизбранная Дево, Владычице наша Богородице, Небеси и земли Царице, на радость и утешение всему миру от безплодных и безчадных родителей Богом дарованная! Родившися Божиим промышлением, Ты разрешила еси неплодствие рождшия Тя, и ныне неплодное сердце мое плодоносно сотвори предстательством Твоим у Престола Вседержителева, неплодствовати же соделай мя злыми делы, гнилыми словесы и нечистыми помышленьми. О, Всеблаженная, да явлюся чадо Божие, добродетелей благоплодие присно приносящее. Ты утолила еси пречистым рождеством Твоим плач праматери нашея Евы, и праведныя родители Твоя избавила еси поношения безчадства, и ныне утоли плач и воздыхания многоболезненныя и любогреховныя души моея и избави всех нас поношения злосмрадных дел наших, страстей безчестия и от всякаго порабощения вражескаго. Наипаче же даруй нам, Пресвятая Богородице Дево, во всесветлый день рождества Твоего чистым сердцем разумети и памятовати, с коликою радостию и благодарением неплодная утроба святыя праведныя Анны ношаше Тя, да и мы не точию словесы, но наипаче делы своими выну будем со умилением сердечнем прославляти Тя, вопиюще: Слава пришествию Твоему, Чистая. Слава рождеству Твоему. Слава девству Твоему, Мати Безневестная. Купно же с Тобою сподоби нас непрестанно славити и величати Всесвятый Плод Твой, Слово воплощенно, во чреве Твоем неопально носимо, Емуже слава подобает, честь и покланение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим святых Твоих родителей, и всеславное славим рождество Твое.

20 сентября 2019 г.

Информация

Дорогие друзья! Благодарим за проявленный интерес к нашему общему с Вами делу благотворительности. Мы публикуем на нашем сайте действительно нуждающиеся семьи. Только после тщательной проверки документов и подтверждений достоверности информации мы публикуем страницу для сбора пожертвований.

 

Сделанные Вами пожертвования в Фонд «Матушки» суммируются в течение месяца и распределяются пропорционально для каждой семьи, исходя из количества несовершеннолетних детей.

 

Фонд несет ответственность за достоверность публикуемых данных и за своевременную выплату собранных средств Благополучателю.

Подписаться на новости о матушках и новые сборы
Loading
Вы помогли
Николай пожертвовал 2500р. 13.07.2018
Влад пожертвовал 4300р. 13.07.2018
Сергей пожертвовал 2500р. 13.07.2018
Вячеслав пожертвовал 1200р. 13.07.2018
Егор пожертвовал 500р. 13.07.2018
Александр пожертвовал 70р. 13.07.2018
Олег пожертвовал 500р. 13.07.2018
Сергей пожертвовал 1500р. 13.07.2018
Максим пожертвовал 200р. 13.07.2018
Виталий пожертвовал 100р. 13.07.2018
Николай пожертвовал 2500р. 13.07.2018
Влад пожертвовал 4300р. 13.07.2018
Сергей пожертвовал 2500р. 13.07.2018
Вячеслав пожертвовал 1200р. 13.07.2018
Егор пожертвовал 500р. 13.07.2018
Александр пожертвовал 70р. 13.07.2018
Олег пожертвовал 500р. 13.07.2018
Сергей пожертвовал 1500р. 13.07.2018
Максим пожертвовал 200р. 13.07.2018
Виталий пожертвовал 100р. 13.07.2018
175